Smarte Lösungen made in Vorarlberg

Wie effizient moderne Unternehmen mit den Anforderungen des digitalen Zeitalters umgehen, zeigt die Zusammenarbeit des Familienunternehmens Getzner Textil AG und der Optidry GmbH. Gemeinsam geht man auf dem Gebiet der smarten textilen Lösungen neue Wege.

Mit der heutigen Vertragsunterzeichnung wurde zwischen den beiden Vorarlberger Betrieben eine strategische Partnerschaft auf Augenhöhe beschlossen – die Weichen für die Zukunft sind gestellt, der Kompass zeigt auf Technologie und Innovation. Die Getzner Textil AG beteiligt sich dabei mit 30 Prozent an der Optidry GmbH. Vor allem im Bereich des Feuchtemonitorings und der Früherkennung von Wasserschäden wollen beide Unternehmen neue Maßstäbe setzen.

Fabric for the future

"Getzner Textil has always been concerned with topics that are forward-looking. These include buzzwords such as digitalization, the Internet of Things, and also smart textiles -  within the meaning of intelligent textiles," emphasizes Hannes Tschofen, head of the Technics business unit. The cooperation with Optidry was therefore a logical step to exploit synergies. "With Optidry, we have an accomplished partner at our side with whom we can make intelligent textiles even smarter and optimally network our developments," adds Roland Comploj, CEO of Getzner Textil.

Active early detection of water damage

Optidry GmbH offers a modular system for the early detection of water damage. For this purpose, a sensor tape is laid during construction or renovation, which digitally reads moisture ingress and protects public as well as private buildings from potential water damage. "I am pleased that we have found an experienced partner in Getzner, which will certainly take us forward both strategically and in terms of internationalization, new products and new markets," said Markus Daxer, CEO of Optidry.

Image source: Ivo Vögel Photography